wtorek, 16 kwietnia 2024

[202] Podsumowanie lutego 2024



 

LEGIMI

 

       1. "Księga magii" - Alice Hoffman

    5/10

Nie zauważyłam, że to już trzeci tom, i być może przez to momentami czytało mi się źle - za bardzo byłam pogubiona w bohaterach i ich historiach. Historia poprawna, ale jakoś nie potrafiłam się wciągnąć.


    2. "Rzeźnik i strzyżyk" - Alaina Urquhart

    4/10

Nie wciągnęłam się w historię, nie podobało mi się zakończenie i brak rozwiązania. 


    3. "Osada" - Michał Śmielak

    8/10

Thriller, od którego można odstać gęsiej skórki. Zdecydowanie polecam. Skomplikowana historia łącząca wiele wątków plus niesamowity klimat odciętej od świata społeczności i historii o demonicznej Marze. 


    4. "Morderstwo w księgarni" - Merryn Allingham

    9/10

Spokojny kryminał, skupiający się na skomplikowanym śledztwie i logicznym składaniu całości z podrzucanych wskazówek, bez zbędnej brutalności.

 

    5. "Morderstwo w zimowy dzień" - Merryn Allingham

    9/10

Kolejne interesujące śledztwo z niebanalnym rozwiązaniem. 


 

Z MOJEJ PÓŁKI

     6. "Moja lista gości" - Rebecca Serle

    3/10

Kolacja, na którą zaprosić można dowolną osobę, nawet tę nieżyjącą. Dużo gadania o niczym i wspominania przeszłości głównej bohaterki. Jeden punkt tylko był interesujący, reszta strasznie nudna.


   

Z BIBLIOTEKI 

 

   7. "Szeptucha" -Katarzyna Berenika Miszczuk

     2/10

Po prostu bardzo słaba książka, z momentami idiotycznymi fragmentami (głównie dialogami). Najsłabsi są tu bohaterowie - dziecinni, zupełnie niepasujący do historii walki bogów o nieśmiertelność.


    8. "Bądź przy mnie zawsze" - Agata Przybyłek

    3/10

Nie dla mnie historie tej autorki. Zbyt wyidealizowane, przesłodzone i skupione na nieistotnych szczegółach, a w sumie takie opowiadanie o niczym. 


    9. "Pańszczyzna. Prawdziwa historia polskiego niewolnictwa" - Kamil Janicki

    6/10

Ciekawa, ale niewyczerpująca tematu. Jak dla mnie za dużo też tam było cytatów, a za mało własnych wniosków autora.


    10. "Rok we mgle" - Michelle Richmond

    7/10

Bardzo poruszająca historia o porwaniu dziecka i poszukiwaniach macochy, która jako jedyna nie chce się poddać. 


    11. "Cień sułtana" - Maria Paszyńska

    9/10

Wciągająca historia z krainy orientu, pełna intryg i polityki pałacowej. Rewelacja.

 

    12. "Krwawe morze" - Maria Paszyńska

    8/10

Ciąg dalszy historii podobał mi się odrobinę mniej od pierwszego tomu. Wątek romantyczny był dla mnie nie do końca udany.

 

    13. "Córka gniewu" - Maria Paszyńska

    9/10

Bardzo dobre zakończenie serii "Cień sułtana". Losy bohaterów mocno się pokomplikowały i w tej części mocno odczuwa się ich nieszczęścia. 


    14. "Wyznania Katarzyny Medycejskiej" - Christopher W. Gortner

    10/10

Bardzo lubię takie fabularyzowane biografie postaci historycznych. Polecam.

    

Top 3 miesiąca:

1. "Morderstwo w zimowy dzień"

2. "Cień sułtana"

3. "Wyznania Katarzyny Medycejskiej"

3 komentarze: