piątek, 28 lipca 2023

[150] Amber Garza - Chcę twojego życia

 

Amber Garza Chcę twojego życia
 

"Chcę twojego życia" - Amber Garza

Wydawnictwo Marginesy, 2023 rok

przeczytane: 06/2023

9/10*

    Chcę twojego życia to książka, która kilka razy wyprowadziła mnie na manowce. Łudziła, podsuwała wskazówki, a później zaskakiwała. Thriller idealny, w którym nikt nie jest tym za kogo się podaje.


    Kelly Medina otrzymuje pewnego dnia telefon z przychodni, z którego wynika, że w jej mieście mieszka inna Kelly Medina - matka malutkiego dziecka. Kobieta zaczyna coraz więcej o niej myśleć, aż w końcu ta druga staje się jej obsesją. Kiedy ją poznaje, postanawia się z nią zaprzyjaźnić i jej pomóc. Tylko czy jej zamiary rzeczywiście są przyjacielskie? Czy nie chodzi tu raczej o zazdrość i odebranie czegoś młodszej kobiecie, tak do niej podobnej ale wciąż mającej przed sobą całe życie?

Amber Garza Chcę twojego życia


    Od początku można wyczuć, że z Kelly jest coś nie tak. Narracja pierwszoosobowa wpuszcza nas do głowy kobiety gdzie widzimy, że przeszłość skrywa wiele tajemnic wpływających na teraźniejszość. Kelly wydaje się mocno rozchwiana i pozbawiona większego sensu w życiu. Kiedy poznaje swoją imienniczkę, skupia się na niej. Jej otoczenie zwraca jej uwagę, że to zainteresowanie młodą kobietą jest niezdrowe. Ale i oni i czytelnicy nie widzą całego zagrożenie. Widzą tylko to co z wierzchu, gdy tymczasem intryga sięga dużo głębiej.

Amber Garza Chcę twojego życia

 

    Książka podzielona jest na trzy części, z których dwie są pisane z punktu starszej Kelly, a jedna młodszej (w tym momencie zaczynam się wahać, czy nie było tam jeszcze fragmentu pisanego z punktu widzenia męża pierwszej kobiety, ale ponieważ słuchałam audiobooka, już tego nie sprawdzę). Pierwsza część podobała mi się najbardziej. Fascynujące było obserwowanie narastania szaleństwa kobiety i obserwowanie, jak coraz bardziej przekraczała granice.

    Rozwiązanie zagadki i zakończenie książki to dwie odrębne sprawy, ale obydwie mnie usatysfakcjonowały. W pewnym momencie zaczęłam się domyślać w którą stronę może to pójść, ale i tak byłam zaskoczona. Książka mnie naprawdę wciągnęła i okazała się bardzo dobry thrillerem. Polecam.

4 komentarze:

  1. Ta książka czeka w moje biblioteczce na swój czas ze mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę mam na czytniku i czeka na swoją kolej już parę miesięcy, ale mam nadzieję, że w urlop się to zmieni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta powieść mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń