poniedziałek, 18 września 2023

[168] Paige Toon - Nic nie rani tak jak miłość


Paige Toon Nic nie rani tak jak miłość

"Nic nie rani tak jak miłość" - Paige Toon

Wydawnictwo Albatros, 2023 rok

przeczytane: 09/2023

 8/10*

    Dałam się przekonać tym wszystkim zachwytom nad książką i sięgnęłam po nią, ale jednak kiedy ją zaczynałam, gdzieś w głowie miałam myśli, że to pewnie jednak nie jest aż tak dobra książka i że mnie rozczaruje. No i faktycznie się rozczarowałam - bo książka rzeczywiście okazała się aż tak dobra i zdecydowanie dla mnie. Moje pesymistyczne nastawienie się nie sprawdziło.

    Wren zostaje porzucona przez narzeczonego i by przestać ciągle się na niego natykać na ulicy, jedzie z wizytą do Stanów, gdzie mieszka jej ojciec ze swoją drugą rodziną. Kobieta trafia na wieś, która zaczyna działać na nią terapeutycznie. A najlepszym lekarstwem na złamane serce wydaje się Anders, przystojny syn sąsiadów.

Paige Toon Nic nie rani tak jak miłość

    Nic nie rani tak jak miłość jest to historia miłości, dla której happy end nie jest niczym oczywistym. Przed bohaterami postawione zostają takie problemy, że smutny koniec jest prawie pewny. Nie ma tu wyolbrzymionych wahań nastroju, zabawnych pomyłek czy przerysowanych reakcji. Jest za to historia bardzo prawdopodobna i tak pełna smutku, że nie da się  nie uronić łzy nad bohaterami i nad losem ich wszystkich.

    Wielkim plusem jest Anders, został on świetnie napisany. Jest bardzo prawdziwy, a przez to bardzo oryginalny, bo niestety w powieściach romantycznych mnoży się zupełnie inny typ postaci. A ten nie jest ani chamski dla nikogo, ani nikt się go nie boi, nie wykorzystuje kobiet, nie boi się uczuć i przywiązania do kogoś, czuje sercem a nie przyrodzeniem. Wren również różni się innych kobiet w romansach. Podchodzi do życia emocjonalnie, ale nie zapomina o rozsądku. I nawet jeśli daje się ponieść uczuciom, później przychodzi chwila trzeźwości, kiedy potrafi pomyśleć racjonalnie, przeprosić czy zaproponować satysfakcjonujące rozwiązanie. 

 

Paige Toon Nic nie rani tak jak miłość

    Jeśli macie dość historii o gburowatych przystojniakach i naiwnych pięknościach szukających sobie opiekunów, zamiast partnerów, sięgajcie po Nic nie rani tak jak miłość. To naprawdę bardzo odświeżająca historia, z bohaterami do pokochania, a nie tylko polubienia, i tak pokręconą ścieżką ich miłości, jaką tylko samo życie mogłoby ułożyć. Gorąco polecam.

 

 

3 komentarze: