czwartek, 28 września 2023

[174] Monika Głąbińska - Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej


Monika Głąbińska Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej

"Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej" - Monika Głąbiska

Wydawnictwo Muza, 2023 rok

przeczytane: 09/2023

 8/10*

    Nie pamiętam kiedy ostatnio czytałam jakąś literaturę popularnonaukową, dlatego podwójnie się cieszę, że sięgnęłam po Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej. Jeśli jesteście fanami kryminałów i seriali kryminalnych, koniecznie przeczytajcie tę książkę i sprawdźcie, jak wiele już wiecie.

    Monika Głąbińska jest antropologiem sądowym i w swojej książce streszcza nam możliwości oraz wyzwania swojego zawodu. Zaczyna od teorii czym jest antropologia sądowa i z czym jest mylona. Opowiada o historii tej dziedziny nauki i jej prekursorach. A później gładko przechodzi do informacji, jakie można odczytać z kości.

Monika Głąbińska Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej

    Ile w tej książce można znaleźć ciekawostek, ile się nauczyć. Dla mnie praktycznie wszystko było nowością. Nie oglądam seriali kryminalnych, a książek o tej tematyce nie czytam aż na tyle dużo, by móc popisać się jakąś specjalistyczną wiedzą. Dlatego chłonęłam jak gąbka każdą informację wiedząc, że jest ona prawdziwa. W książce znajduje się jeden rozdział, w którym omówione zostają wady i zalety seriali i książek kryminalnych, oraz ich wpływu na rzeczywistość. 

Monika Głąbińska Zbrodnie odczytane z kości. Tajemnice antropologii sądowej

    Książka podzielona jest na wiele krótkich podrozdziałów, łatwo więc sobie ją dawkować - pod warunkiem, że uda nam się od niej oderwać. Dla mnie była ona niesamowicie ciekawa i trudno było mi zastopować audiobooka. Po tej lekturze z pewnością będę inaczej patrzyła na pewne fragmenty kryminałów, zdecydowanie bardziej krytycznie, bo już dysponuję jakąś wiedzą. Czy przyda mi się ona w życiu? Mam nadzieję, że nie. Cieszę się, że sięgnęłam po coś innego niż zazwyczaj i nauczyłam się nowego. Polecam.

4 komentarze:

  1. Na pewno wiele ciekawostek zawiera ta publikacja. Ja lubię takie książki, z których czegoś można się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się naprawdę ciekawie i intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy, to książka "Chemia śmierci" Simona Becketta, chociaż to thriller a tu mamy literaturę popularnonaukową :)

    OdpowiedzUsuń