czwartek, 12 lipca 2018

[23] Chloe Esposito - Szalona


Jak wyglądałby świat, gdyby ludzie nagle przestali przejmować się uczuciami innych, ich prawem do życia i wolności? Gdyby zaczęli łamać wszystkie normy, zapomnieli o zasadach kultury, przestali poskramiać swoje wewnętrzne zwierzę? Gdyby ważne stały się tylko ich pragnienia i ich jak najszybsze zaspokojenie? Na szczęście wizja takiego chaosu jest bardzo nierealna, bo inaczej świat pełen byłby szalonych Alvie.


"Szalona" to książka przede wszystkim zabawna. Zachowanie głównej bohaterki oraz jej normy moralne (lub ich brak) oburzają, ale przy tym niesamowicie bawią. Nie raz prawie płakałam ze śmiechu. Alvie to młodsza z sióstr bliźniaczek. Ta, która zawsze była drugą, pomijaną, mniej udaną. Śmiało mogę napisać, że niczego w życiu nie osiągnęła. A tymczasem jej idealna siostra Beth była i jest gwiazdą. Piękna, urocza, zdolna, a teraz jeszcze nieprzyzwoicie bogata żona miłości życia Alvie. Siostry nienawidzą się z wzajemnością, a mimo to Beth zaprasza do swojej willi Alvie. Dziewczyny udają, ponieważ każda ma ukryte cele. Alvie została właśnie bez pracy i bez dachu nad głową. Wizyta u nielubianej siostry bliźniaczki wydaje jej się jedyną ucieczką przed problemami codzienności. Czego chce Beth? Tego wam nie zdradzę, ale mogę obiecać, że będziecie zaskoczeni.



Alvie szykuje się na długie wakacje, pluskanie w basenie, opalanie i zupełny reset w sycylijskiej willi swojej siostry. Ale już pierwszego dnia sytuacja zaczyna się komplikować. Dziewczyna nie jest osobą racjonalną, do wszystkiego podchodzi bardzo emocjonalnie i działa impulsywnie, przez co jej kłopoty tylko narastają. Ale kto by się tym przejmował, bo na pewno nie przebojowa Alvie. Ma cudowny dar ignorowania tego co niewygodne, by w pełni móc cieszyć się życiem.

W książce nie brakuje nagłych zwrotów akcji i adrenaliny. Są też sceny brutalne oraz całkiem sporo scen sexu. To nie jest lektura skłaniająca do przemyśleń, ale z pewnością taka, przy której można się odprężyć i po prostu odpocząć. Właśnie ta jej lekkość i brak powagi (bo mimo, że Alvina robi rzeczy straszne, bardziej pasujące do thrillerów, w książce nie ma nic na poważnie), a do tego sceneria wydarzeń - słoneczna Sycylia, sprawiają, że "Szalona" wydaje się idealną lekturą na wakacje. 



"Szalona" to część pierwsza zaplanowanej trylogii. Już nie mogę doczekać się następnych części. Naprawdę, po przeczytaniu jej od razu chciałam ciąg dalszy, tym bardziej, że książka kończy się w momencie, kiedy Alvina znowu ma kłopoty, i ciekawa jestem, jak się z nich wykaraska. Jeśli jeszcze nie czytaliście, z całego serca polecam. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

13 komentarzy:

  1. Wydaje się być idealna na lato. Lekka i zabawna. Tytuł do zapamiętania.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całym szacunkiem ale nie przemawia do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze na początku myślałam, że nawet chętnie przeczytam tę książkę, ale kiedy dowiedziałam się, że natknę się tam na sceny współżycia bohaterów, to jakoś mi przeszło. Ale zobaczymy, co zrobię, kiedy Szalona trafi w moje ręce. :D
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, scen erotycznych jest całkiem sporo, ale spokojnie, nie to jest główną treścią książki :)

      Usuń
  4. Myślę, że dam tej książce szansę za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za recenzję. Myślę, że jest to wartościowa książka. Zapisuje w kajet. Dodałam blog do obserwowanych, może zajrzysz do mnie i zostaniesz na dłużej?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. brzmi ciekawie :) okładka bynajmniej mnie nie zachęciła, ale twoja recenzja już tak :)
    pozdrawian

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno bohaterka jest postacią kontrowersyjną, nie zawsze się z takimi lubię;) Jeszcze się zastanawiam czy sięgnąć po książkę czy nie:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  8. Może książka nie w mojej tematyce, ale muszę przyznać, że główna bohaterka mnie zaintrygowała, bo nie widziałam jeszcze takiej książkowej postaci, która po prostu ma wszystko gdzieś i działa impulsywnie, niczym się nie przejmując :D. To może być ciekawe!

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Główna bohaterka zapowiada się bardzo ciekawie i chętnie bym ją bliżej poznała, ale cała książka jest umiarkowanie w moim typie, a lista książek "must read" tak długa, że pewnie tylko przypadek może spowodować, że się spotkam z "Szaloną".;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi jak letnia, wakacyjna książką, chociaż nieco schematyczna. Nie zainteresowała mnie ta pozycja jakoś szczególnie. ;/
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń