wtorek, 16 kwietnia 2024

[201] Podsumowanie stycznia 2024



 

LEGIMI

 

     1. "Ogień nieskończony" - Rebecca Ross

    9/10

Świetna kontynuacja pierwszego tomu. Znowu mamy dużo duchów, tajemnic i zadań do wykonania. W tej części poznajemy lepiej całą wyspę, a nie tylko Wschód. Na pewno będę kontynuowała czytanie, kiedy tylko pojawi się kolejny tom.

 

    2. "Wyjazd na weekend" - Sarah Alderson

    8/10

Ciekawy kryminał, w którym młoda kobieta poszukuje swojej przyjaciółki w obcym kraju, na własną rękę, mogąc liczyć tylko na pomoc kierowcy ubera. Jest bardzo ciekawie i zaskakująco. Na Netflixie jest film na podstawie książki, ale choć mocno się różni, lepiej najpierw przeczytać książkę, żeby nie zepsuć sobie zakończenia.

 

    3. "Pomoc domowa" - Millie McFadden

    8/10

Dużo zachwytów o tej książce słyszałam i po lekturze zdecydowanie się zgadzam. Rewelacyjny thriller, skomplikowany i zaskakujący. Wzbudza silne emocje, zachowania bohaterów mocno mnie wkurzały, co jest dla mnie plusem. W historię można się wczuć. 

 

    4. "W szponach" - Izabela Janiszewska

    9/10

Świetnie napisany thriller, z zagadką, której rozwiązania trudno się domyślić. Trudno się oderwać.

 

    5. "Tylko ona została" - Riley Sager

    10/10

Thriller idealny. Wszyscy bohaterowie wydają się albo tracić rozum, albo mają mroczne tajemnice. Bardzo podobało mi się wyjaśnienie wszystkich wydarzeń i dramatyczne zakończenie.

 

    6. "To nie może się udać" - Abby Jimenez

    9/10

Bardzo dobrze napisany romans. Podobała mi się fabuła i konsekwentne zachowania bohaterów, pasujące do ich osobowości. Ciekawy był też pomysł na historię.

 

    7. "Someone You Loved" - Robin Constantine

    8/10

  Historia do popłakania. Opowieść o nastolatkach przezywających żałobę i próbujących mimo straty iść dalej. Polecam każdemu.

 

Z MOJEJ PÓŁKI

     8. "Hobbit, czyli tam i z powrotem" - J. R. R. Tolkien 

    10/10

Czytana po raz któryś. Lubię wracać do tej historii - jest dużo lżejsza i zabawniejsza niż Władca Pierścieni, a przy tym niepozbawiona tego niesamowitego uroku Śródziemia.


    9. "Talizman" - Stephen King i Peter Straub

    4/10

Jak to u Kinga, było bardzo obrzydliwie. Ten autor nie bawi się w kamuflaże i dosadnie opisuje wszystko co paskudne i wywołujące grymas. Chociaż po historii o dziecku spodziewałam się trochę łagodniejszej formy. Ciekawie było, ale bardzo mocno przegadana historia i śmiało można by ją minimum o połowę skrócić.

 

    10. "Trzynasta opowieść" - Diane Setterfield

    9/10

Czytanie trochę popsuł mi fakt, że widziałam wcześniej film i pamiętałam ogólny zarys historii oraz rozwiązanie najważniejszych zagadek. Mimo to czytało mi się bardzo dobrze, to zdecydowanie moje klimaty.

 

 

Z BIBLIOTEKI 

 

   11. "Gwiazdka pełna marzeń" - Paulina Wiśniewska

     3/10

Irytująco naiwna historia, przesłodzona do bólu. Nie podobał mi się zupełnie pomysł na fabułę, w opisie książki brzmiało to jednak lepiej. W treści dużo było wyolbrzymiania i robienia wideł z igły z każdego pomysłu i problemu bohatera. Nawet jak na powieść świąteczną wypadła bardzo słabo.

 

    12. "Gambit magika" - David Eddings

    7/10

Trzeci tom a fabuła jest coraz bardziej powtarzalna i seria mnie już na tyle znudziła, że nie będę jej kontynuowała. 

 

    13. "Dwie królowe" - Philippa Gregory

    10/10

Historia Anny Kliwijskiej i Katarzyny Howard, kolejnych dwóch żon Henryka VIII Tudora. Jak zwykle rewelacyjnie. Dobrze też wreszcie poczytać o bohaterce, która nie umiera na koniec.

 

    14. "Bruno" - Karolina Wójciak

    9/10

Wciągająca historia Gaji i jej odnalezionego po latach przyjaciela Brunona. Każdy kolejny rozdział skrywa nową tajemnicę. Wszyscy z otoczenia dziewczyny zdają się ją okłamywać. Bardzo mi się podobała.

 

    15. "Ernest" - Karolina Wójciak

    8/10

Ciąg dalszy historii, mocniej skomplikowany. Mimo że sporo się wyjaśniło to ciągle jeszcze wiele zostaje nieodkryte. W pewnym momencie zaczęła mnie trochę irytować Gaja, póki sama sobie nie przypomniałam, że to nastolatka, i ona musi się właśnie tak zachowywać.


    16. "Gaja" - Karolina Wójciak

    9/10

Świetne zakończenie tej niesamowicie skomplikowanej historii. Są tu wątki kryminalne, obyczajowe, romans. Zebrane razem tworzą bardzo wciągającą historię, od której nie można się oderwać, póki nie doczyta się ostatniego tomu do końca.

 

    17. "Zmuszona, by zabić" - Rachel Abbott

    5/10

Ta książka nie była zła, ale jakoś tak źle mi się ją czytało. Nie wciągnęłam się, irytowali mnie bohaterowie, każdy jeden był niesympatyczny. Historia porządnie poplątana, z zaskakującym zakończeniem.

 

Top 3 miesiąca:

1.seria "Powrót" (Bruno, Ernest, Gaja)

2. "Ogień nieskończony"

3. "Trzynasta opowieść"

1 komentarz: