czwartek, 25 kwietnia 2024

[208] Andrew Morton - Królowa

 

Andrew Morton Królowa

"Królowa" - Andrew Morton

Wydawnictwo Marginesy, 2023 rok

przeczytane: 04/2024

 8/10*

    Brytyjska rodzina królewska nigdy nie była tematem moich zainteresowań. Nie znałam za dobrze ani aktualnych ani dawnych skandali, nie rozumiałam uwielbienia i niechęci do poszczególnych jej członków. Po śmierci królowej Elżbiety II na rynku zaczęły pojawiać się jej biografie i wtedy też dodałam tę jedną na listy do przeczytania.

Andrew Morton Królowa

    Andrew Morton w bardzo zwięzły i poukładany sposób przedstawił cały życiorys Elżbiety II, od chwili jej narodzin aż do miesięcy po jej śmierci. Opisał wszystkie większe a także wiele mniejszych wydarzeń z życia jej i jej rodziny, a także jej reakcje i działania w kryzysowych momentach. Podobało mi się, że nie próbował wzbudzić sensacji i jeśli pisał o krytyce to bardzo oszczędnie, podkreślając, że to nie jego głos a głos prasy, narodu, i zawsze starał się przypomnieć, jak wielki trud wzięła na siebie ta niesamowita kobieta.

Andrew Morton Królowa

    Po lekturze tej książki mocno wzrósł mój podziw dla królowej. Nie żyła w łatwych czasach i życie wielokrotnie ją doświadczyło. Robiła bardzo wiele i nawet jeśli nie dała rady zrobić wszystkiego idealnie, nic w tym dziwnego, była tylko człowiekiem, a musiała stać się aż królową. 

    Książkę czyta się bardzo dobrze, podobał mi się jej styl. Nie jest to ciężki tekst, ma formę opowieści pełnej anegdotek i cytatów z dawnych wywiadów i publikacji. Zdecydowanie polecam.



3 komentarze:

  1. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale chętnie sięgam po publikacje o Windsorach

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością można się z niej dowiedzieć wiele ciekawostek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro sporo ciekawostek i przyjemnym stylem, to sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń