LEGIMI
1. "Księga magii" - Alice Hoffman
5/10
Nie zauważyłam, że to już trzeci tom, i być może przez to momentami czytało mi się źle - za bardzo byłam pogubiona w bohaterach i ich historiach. Historia poprawna, ale jakoś nie potrafiłam się wciągnąć.
2. "Rzeźnik i strzyżyk" - Alaina Urquhart
4/10
Nie wciągnęłam się w historię, nie podobało mi się zakończenie i brak rozwiązania.
3. "Osada" - Michał Śmielak
8/10
Thriller, od którego można odstać gęsiej skórki. Zdecydowanie polecam. Skomplikowana historia łącząca wiele wątków plus niesamowity klimat odciętej od świata społeczności i historii o demonicznej Marze.
4. "Morderstwo w księgarni" - Merryn Allingham
9/10
Spokojny kryminał, skupiający się na skomplikowanym śledztwie i logicznym składaniu całości z podrzucanych wskazówek, bez zbędnej brutalności.
5. "Morderstwo w zimowy dzień" - Merryn Allingham
9/10
Kolejne interesujące śledztwo z niebanalnym rozwiązaniem.
Z MOJEJ PÓŁKI
6. "Moja lista gości" - Rebecca Serle
3/10
Kolacja, na którą zaprosić można dowolną osobę, nawet tę nieżyjącą. Dużo gadania o niczym i wspominania przeszłości głównej bohaterki. Jeden punkt tylko był interesujący, reszta strasznie nudna.
Z BIBLIOTEKI
7. "Szeptucha" -Katarzyna Berenika Miszczuk
2/10
Po prostu bardzo słaba książka, z momentami idiotycznymi fragmentami (głównie dialogami). Najsłabsi są tu bohaterowie - dziecinni, zupełnie niepasujący do historii walki bogów o nieśmiertelność.
8. "Bądź przy mnie zawsze" - Agata Przybyłek
3/10
Nie dla mnie historie tej autorki. Zbyt wyidealizowane, przesłodzone i skupione na nieistotnych szczegółach, a w sumie takie opowiadanie o niczym.
9. "Pańszczyzna. Prawdziwa historia polskiego niewolnictwa" - Kamil Janicki
6/10
Ciekawa, ale niewyczerpująca tematu. Jak dla mnie za dużo też tam było cytatów, a za mało własnych wniosków autora.
10. "Rok we mgle" - Michelle Richmond
7/10
Bardzo poruszająca historia o porwaniu dziecka i poszukiwaniach macochy, która jako jedyna nie chce się poddać.
11. "Cień sułtana" - Maria Paszyńska
9/10
Wciągająca historia z krainy orientu, pełna intryg i polityki pałacowej. Rewelacja.
12. "Krwawe morze" - Maria Paszyńska
8/10
Ciąg dalszy historii podobał mi się odrobinę mniej od pierwszego tomu. Wątek romantyczny był dla mnie nie do końca udany.
13. "Córka gniewu" - Maria Paszyńska
9/10
Bardzo dobre zakończenie serii "Cień sułtana". Losy bohaterów mocno się pokomplikowały i w tej części mocno odczuwa się ich nieszczęścia.
14. "Wyznania Katarzyny Medycejskiej" - Christopher W. Gortner
10/10
Bardzo lubię takie fabularyzowane biografie postaci historycznych. Polecam.
Top 3 miesiąca:
1. "Morderstwo w zimowy dzień"
2. "Cień sułtana"
Brak litości dla "Szeptuchy" :D
OdpowiedzUsuńMam kilka pozycji na oku :)
OdpowiedzUsuńWiele osób poleca "Osadę". Chyba też siegne po tę książkę
OdpowiedzUsuń